Årets utlottning av konstverk

Förberedelse inför konstutlottning 2021.

7 december - 2022års stora Konstutlottning med middag

Ett antal konstverk som köpts in under året kommer att lottas ut den 7 december 2022. En lista över de 40 verk som lottas ut finns här.

Utlottningen sker i Brantevikssalen på Hotell Svea. Innan utlottningen äger rum serveras en tvårättersmiddag i Hotell Sveas matsal. Inbjudan finns att ta del av här

Efter middagen och före utlottningen kommer ett extra årsmöte att hållas. Separat inbjudan har skickats ut till samtliga medlemmar, med förslag till nya stadgar.

Dagordning vid extra årsmöte

Medlemmarna i Österlens Konstförening BOSK kallas till extra årsmöte den 7 december 2022 tidigast klockan 20 .00 i Brantevikssalen hotell Svea Simrishamn.

Dagordning för mötet:

1. Val av ordförande för mötet
  2. Val av sekreterare för mötet
  3. Val av två personer att justera protokollet
  4. Mötets behöriga utlysande
  5. Bekräftelse av ordinarie årsmötets beslut den 23 mars 2022 under punkt 16 att anta förslag till nya stadgar.
  6. Mötet avslutas.