Om

Österlens BOSK konstförening – Konstföreningen med föredrag, konstresor och trevlig samvaro

Österlens Konstförening BOSK, bildades 1986. Namnet var då Borrby och Skillinge Konstförening BOSK. Syftet var att väcka och bredda intresset för konst genom att ordna föreläsningar, besök hos konstnärer och gallerier samt genomföra konstresor. Ett viktigt inslag var och är att köpa in konst som lottas ut till medlemmarna. Utlottningen sker i början av december varje år.

Medlemsmöten med föredrag, oftast av någon konstnär från Österlen, följs av en lättare måltid och social samvaro.

Utöver medlemsmöten genomför vi också dagsresor till intressanta konstutställningar och konstnärer. Som exempel på dagsresor från de senaste åren kan nämnas Wanås, Arken och Ordrupgaard, Louisiana, Astrid Gate och Malmö Live, Bo Hultén och Glyptoteket.

Varje år har föreningen ambitionen att genomföra en längre resa med buss. Vi har på senare år varit i Berlin, Oslo och Hamburg.  I oktober 2022 genomfördes en resa till Oslo och i maj 2023 går färden till Berlin.

Glädjande nog ser vi ett ökat intresse för vår förening som nu har drygt 350 medlemmar. Vill du bli medlem? – klicka här

Anmälan till aktiviteter
Inför varje evenemang/aktivitet går en speciell inbjudan ut till samtliga medlemmar. Det är först efter att denna inbjudan gått ut, som anmälan om deltagande skall göras.

Vår rutin för anmälan ser ut så här:
1. Inbjudan går ut
2. Du anmäler dig. Anmälan görs till den e-postadress som finns angiven i inbjudan.  OBS! Anmälan är bindande.
3. Vi bekräftar deltagandet. Bekräftelse på ditt deltagande får du av vår sekreterare.
4. Du betalar. Exempel: För månadsmöte 200 kr för medlem och 250 kr för icke medlem. I detta pris ingår föredrag, mat och, i förekommande fall,  deltagande i utlottning av ett konstverk. OBS! Betalning skall ske i förväg till vårt bankgiro: 468-0609 eller Swish:123 208 46 97
5. Aktiviteten genomförs