Rapport Årsmöte 2024

Årsmöte hölls onsdagen den 6 mars på Hotell Svea i Simrishamn

Ca 80 medlemmar deltog i årsmötet på Hotell Svea. Vi intog traditionsenligt en utmärkt middag i Hotellets matsal och tog sedan plats i Branteviksalen där det serverades en dessert samt kaffe. Vid årsmötet som leddes av föreslagen ordförande Lars Persson avtackades föreningens ordförande Jonny Ahlgren och styrelseledamot Ewa Ljunge. Till ny ordförande valdes Mats Ceder samt två nya styrelseledamöter – Terry Hannington och Ia Hjärre. Efter de sedvanliga formaliteterna rörande årsmötet bjöds vi på ett mycket intressant föredrag av konstnär Håkan Berg. Vi fick ta del av hans långa och framgångsrika bana inom konsten där naturen är den röda tråden som lett honom från ett figurativt landskapsmåleri till numera ett abstrakt bildspråk. Vi tackar Håkan för ett inspirerande föredrag som gav en givande frågestund i slutet.

Här nedan finns en länk till Årsmötesprotokollet.