Grand Finale hösten 2022

Vinter på Österlen. Foto: Mats Ceder.

Årets Grand Finale - utlottningen av under året inköpta konstverk ägde rum den 7 december. Och vilka vann och vad?

En gråkall vinterkväll, onsdagen den 7 december, träffades drygt 100 medlemmar i Österlens Konstförening BOSK till årets avslutning – utlottning av de konstverk som inköpts under året. 46 verk fanns utställda i Brantevikssalen varav 40 lottades ut bland alla föreningens medlemmar och sex bland de närvarande. Kvällen inleddes med möjlighet för deltagarna att dricka varm glögg, mingla samt gå runt och titta på alla verk. Därefter presenterade styrelsen varje konstnär och verk lite närmare.

I Hotell Sveas matsal serverades en tvårätters middag, sedan återtåg till Brantevikssalen för ett extra årsmöte som gällde en mindre ändring i stadgarna. Styrelsens förslag till stadgeändring godtogs enhälligt.

Så var det dags för kvällens höjdpunkt – utlottning av samtliga konstverk.

Lista över verk och vinnare

OBS! Den som inte kunde närvara och hämta sitt vunna verk vid utlottningen kan göra det hos ordförande Jonny Ahlgren senast den 30 juni 2023. Ej uthämtade verk återgår till konstföreningen.